Afvallen zonder dieet. 5 Makkelijk in te passen tips.

Gepubliceerd op 8 oktober 2019 12:00

Als bloemkool pizza kan worden, stel je dan eens voor wat jij allemaal kunt!

Deze keer een kort verhaal over afvallen zonder dieet maar wel met goed in te passen tips.
 
Natuurlijk weet je dat je wel wat moet over hebben om weer een fit lichaam te krijgen.
Het is soms echt hard werken, maar het resultaat is echt heel fijn.
 
Begin eens met deze tips. Natuurlijk niet allemaal tegelijk maar probeer ieder week een tip in te passen. Sommige gaan wat makkelijker, die passen goed bij je. Voor andere tips moet je wat harder werken, die liggen dan gewoon wat meer buiten je comfortzone. Dat houd je scherp!
 
Tip 1. Gezond eten
Een inkoppertje. Eet gezond. Eet 400 gram groente per dag. Neem maximaal 2 stuks fruit en 15-20 gram ongezouten en ongebrande noten. Weeg ze even, dan weet je zeker dat je niet te veel (noten zijn echte calorieën-bommen) eet. Zet 1x (vette) vis en minimaal 1x peulvruchten op het menu. Eet volkoren. En laat alle ongezonde snacks, tussendoortjes en frisdranken staan. Wen je er aan om voor snackgroenten en water of thee te kiezen.
 
Tip 2. Bewegen
En ook deze tip heb je zien aankomen. Beweeg! Gezond eten is lang niet alles. Door te bewegen val je sneller af wordt je lichaam strakker. Je kunt bijvoorbeeld gaan wandelen of fietsen maar denk ook eens aan je mobieltje. Google op “workouts” of “korte workouts”, zet een lekker muziekje op en en ga helemaal los!
 
Tip 3. Eet 3 maaltijden per dag
Zorg dat je lichaam ontbijt, lunch en avondeten krijgt. Sla geen maaltijden over. Zorg dat jouw maaltijden voedzaam zijn en alle voedingsstoffen bevatten die je nodig hebt. Eet voldoende, ga jezelf niet uithongeren. Als je jezelf uithongert krijg je eerder trek en neem je sneller een misschien niet zo gezond tussendoortje.
Als je maaltijden compleet en voedzaam zijn heb je echt aan drie maaltijden per dag genoeg. Speel een beetje met de tijd. Als je wat later ontbijt, stel je lunch dan ook wat uit. Natuurlijk kan dat niet altijd. Wil je toch een tussendoortje, begin dan met een glas water. Misschien heb je dorst in plaats van trek. Als je na dat glas water nog trek hebt, denk eens aan een gekookt eitje of een bakje kwark. Dat vult lekker. Kijk voor recepten eens hier
 
Tip 4. Water
Water! Drink elke dag sowieso 1,5 liter water. Water spoelt alle slechte stoffen weg uit je lichaam. Thee kan natuurlijk ook!! Hier vind je suggesties.
 
Tip 5.Varieer
Eet iedere dag een andere kleur groente. Eet niet ieder bij iedere lunch je boterhammetje met kaas. Neem eens een salade. Vul de salade met een blikje tonijn op water, komkommer, tomaat, kikkererwten of andere peulvruchten, gerookte kipfilet enz. enz.
Zorg er wel voor dat je je salade niet té “rijk” maakt, een handje walnoten levert zomaar 250 calorieën op. Een hele avocado is misschien wel erg lekker, maar een halve smaakt ook prima. Maak zelf een dressing van een beetje yoghurt met citroensap en verse kruiden. Als je geen verse kruiden voorhanden hebt is al zout en peper ook al lekker. Wil je tips? Klik dan hier.
 
Afvallen is echt niet altijd makkelijk, maar als je het wilt, dan kun je het!
Onthoud dat niemand perfect is. Elk lichaam is uniek en je bent heus niet meteen perfect als je maar dun bent. Slank zijn is geen synoniem voor gelukkig en maatje 36 hebben is niet wat telt.
Wat wel telt is luisteren naar je lichaam, lekker in je vel zitten en van je eigen lichaam houden!
Dat is belangrijk, daar word je wél gelukkig van.

Wil je hier hulp bij, kijk eens verder op mijn site. Je kunt dan een gratis kennismakingsgesprek aanvragen. We praten jouw vragen door en kijken hoe ik je hierbij op de beste manier kan ondersteunen.
 
Lijkt het je iets om het zo aan te pakken dan kan je altijd contact met mij opnemen. Ik kan je hierbij helpen, in mijn praktijk maar ook online, dat is handig als je te ver weg woont of geen zin of mogelijkheid hebt om naar mijn praktijk te komen.
 
Ik hoor graag van je!
 
Succes!
 
Anneke Ypma,
Gewichtsconsulente en Leefstijlcoach in het Westland
 
Wil je advies om een doel te bereiken? Of dat nu een slanker lijf, een prettiger leven, stoppen met roken zonder te veel aan te komen of handvatten om je eigen regie weer te krijgen? Kijk eens  op mijn site voor meer informatie of mail mij jouw wensen. Het eerste (kennismakings)gesprek is altijd gratis 

En, als je wilt weten of jij voor vergoeding uit de verzekering in aanmerking komt, check je polis of bel even met je verzekering (mij BGN nummer is 4618 en mijn AGB code is GC 022075). Als je voor vergoeding in aanmerking komt gaat dat uit je aanvullende verzekering en niet ten koste van je eigen risico.

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook of Instagram. Daar staan meer tips en recepten en kan je mij een berichtje sturen.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.