Eet jij misschien te weinig?

Gepubliceerd op 20 mei 2019 15:43

De dagen worden langer, je bent goed bezig om fit en gezond de zomer in te gaan. Je eet wat minder en gezonder, maar toch gaat het niet zoals je zou willen. Misschien helpen de tips hieronder je weer wat verder!
1. Te weinig eten
Ben je veel minder gaan eten? Dat is lastig vol te houden en de kans op een tekort aan voedingsstoffen ligt op de loer. Je gaat wel gewicht verliezen in een korte tijd maar omdat je lichaam minder brandstof krijgt zal het zuinig worden met de energie die het nog wel krijgt. Als je weer meer gaat eten kom je meteen weer aan. Dan zitten de moeizaam verloren kilo’s, en misschien wel meer, er snel bij. Dat is het jojo-effect. Als je wilt afvallen zul je moeten blijven eten maar wel op een gezonde manier.
2. Te weinig drinken
Natuurlijk moet je voldoende drinken. Soms lijkt het of je trek hebt maar eigenlijk bedoelt je lichaam je te zeggen dat je juist dorst hebt. Pak dan water of thee in plaats van calorierijke dranken als frisdrank, wijn, bier of een latte macchiato of iets dergelijks. Als je voldoende drinkt voel je je langer voldaan zodat je minder snel naar een snack of tussendoortje zult grijpen.
3. Te weinig nachtrust
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat een slaaptekort de hormonenaanmaak van hormonen die betrokken zijn bij de stofwisseling verstoort, wat ervoor kan zorgen dat je overdag meer trek hebt. Probeer voldoende te slapen en zorg voor een regelmatig slaapritme, ook in het weekend.
4. Te weinig vet
Vet is niet slecht, je hebt het nodig om vitaminen en hormonen te kunnen maken. Verzadigde vetten, en transvetten uit koek, snoep, gebak en chips en zo mag je gerust uit je voeding skippen. De goede onverzadigde vetten uit vis, avocado's en noten heb je echt nodig. Eet dit wél met mate. Hoe gezond avocado’s of ongebrande en ongezouten noten ook zijn, als je 3 avocado’s per dag en een pond noten zou eten val je niet af. Ze bevatten namelijk wel veel calorieën. Let hier goed op.
5. Te weinig bewegen
Hoe meer je beweegt, hoe beter. Dagelijkse beweging, al is het maar een half uurtje wandelen helpt al mee. Maar ga je van niet bewegen naar meer bewegen dan word je misschien eerst wat zwaarder. Je maakt nu spierweefsel aan en je verbrandt vet. En spierweefsel is zwaarder dan vet. Hou dat in gedachten als je op de weegschaal staat. En nog beter is om jezelf dan te meten. Meet iedere week je buikomvang, je bovenarmen en je bovenbenen. Dan zie je dat je waarschijnlijk wel slanker wordt maar dat niet op de weegschaal terugziet.  
Dit waren 5 tips die je verder kunnen helpen.
Want u merk je goed dat de dagen langer worden en de zomer voor de deur staat. Weg met de wijde truien, hallo T-shirts!


De kans bestaat dat je nog (wat) wilt afvallen voordat je weer in je zwembroek of bikini wilt. Begin daarom op tijd en kies voor 1 op 1 begeleiding. Dan ga je slank, fit en zelfverzekerd de zomer in! Pas bovenstaande tips toe!
Vind je dat lastig, en heb je na de zoveelste mislukte afvalpoging behoefte aan een steuntje in de rug? En aan een voedingspatroon dat wél werkt?
Dan is afvallen met gewoon gezond eten en wat meer bewegen plus de 1 op 1 begeleiding en coaching door mij zeker iets voor jou.
Afslanken hoef namelijk niet alleen te doen, maar doe je samen. Ik ben er tijdens de moeilijke momenten en blijf je op een positieve manier motiveren en stimuleren. Want het is wetenschappelijk bewezen dat je onder begeleiding de beste afslankresultaten behaalt en ook beter op gewicht blijft.
Bel (06-2428 4767) of mail mij om een gratis kennismakingsgesprek in te plannen.
We kijken naar je huidige leef- eet- en beweegpatroon en hoe we dat met kleine stapjes om kunnen buigen naar een patroon wat goed bij jou past.
 
Je kunt dat een leven lang volhouden en weet precies waar jouw valkuilen zijn en hoe je daar goed mee om kunt gaan.
 
Lijkt dat je wat? Gezond, lekker en makkelijk koken en eten met boodschappen die gewoon uit de supermarkt komen? Vers en zonder pakjes, zakjes, pillen of shakes?
 
Bel of mail, en kijk ook even op mijn site voor meer informatie. Begeleiding en coaching kan in de praktijk maar zeker ook op afstand met telefoon, skype of beeldbellen.
Je bent van harte welkom!
Ik spreek je graag!
Anneke



En, als je wilt weten of jij voor vergoeding in aanmerking komt, check je polis of bel even met je verzekering (mijn bgn nummer is 4618 en mijn AGB code is GC 022075). Als je voor vergoeding in aanmerking komt gaat dat uit je aanvullende verzekering en niet ten koste van je eigen risico.

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook pagina, daar staan meer tips en recepten en kan je mij een berichtje sturen.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.